CNN Seçim gecesi içeriği NVIDIA Quadro ile ezici zafer kazandı

NVIDIA Türkiye Resmi Sitesi’nde yer alan Basın Bülteninden alınmıştır.

Yoğun bir rekabetin bulunduğu TV haber sektöründe daima fark yaratmak isteyen yayın ağları, seçim gecesi içerikleri için tüm hünerlerini gösterdi. Bu yayın ağları, seçim gecelerinde insanların TV haberlerine normalden daha fazla baktıklarını bilmekte ve bu nedenle izleyenlerin aklını çelmek ve etkilemek için oylama ile ilgili programları için artırmaktadır. Oy verenleri, takip etme gereksinimi duydukları ana yarışlar ve onların implikasyonlarının bilgileri ile eğitmek için dikkat çeken 3D grafikler kullanarak yayın şebekeleri ilgilenen insanları tüm yıl boyunca normal izleyicilere dönüştürmeyi ummaktadırlar.

cnn-1

CNN, 2010 ABD seçimleri için iddialı bir NVIDIA Quadro ile güçlendirilmiş 3D sanal setin oluşturulmasını yönetmek için bağımsız prodüktör Jason W. Odell’i görevlendirdi. CNN Seçim Matrisi adı verilen bu canlı ortam, seçim sonuçlarını ve diğer politik verileri aşırı derecede merak uyandıran 3D formatında sundu. Odell, CNN’in veya çığır açan dijital televizyon prodüksiyonunun hiç de yabancısı değildir. 2008 yılında, CNN seçim ekibinin yayın ağının etkileyici Veri Duvarını ve uzaktan kumandalı kişinin boyutsal olarak doğru görünmesini etkin bir şekilde ve sanki stüdyonun içinde imiş gibi gösteren ilk canlı 3D Hologram yayını için sorumlu kıldı.

CNN Seçim Matrisi, NVIDIA Quadro ile güçlendirilmiş 3D grafikli iş istasyonları ve Vizrt yazılımına dayanarak, yayın ağının sunucularının istatistikler ve oylama verileri ile kolay bir şekilde etkileşim yapmasına olanak sağladı. Dokunmatik ekranları kullanarak John King tarafından kontrol edilen ekran verileri ve Ali Velshi’nin kullandığı tablet, izleyicilerin en rekabetçi Senato ve Parlamento seçimlerinde güncel kalmalarına yardım etti.

CNN Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Washington Büro Şefi David Bohrman’ın 2010 seçimlerinden hemen önce bir TV tarafından yayınlanan röportajında söylediği gibi: “Veri Duvarının yeteneklerini alıyoruz ve hikayeyi en açık ve belirgin şekilde rapor etmek için onu dört katına çıkartıyoruz. İzleyiciler seçim öğelerinin zengin seçeneklerinden almaya hazırdırlar ve CNN’in yayın ve online teknolojisi ‘’En İyi Politik Ekip’’ ile eşlenmiş olarak benzeri olmayan bir seçim gecesi deneyimi sunacaktır.”

cnn-2

CNN Seçim Matrisinin Oluşturulması
Odell ve ekibi, CNN Seçim Matrisi ortamını oluşturmak CNN’in New York’da mevcut bulunan 1500 metre karelik Stüdyo 51’in donanımını geleneksel setlerini ve ışıklandırmalarını yeni kamera izleme sistemleri ile değiştirme gereksinimini duydu.

“Kamera izleme teknolojisi yeni ortamın temeliydi, çünkü kameralarınızı iyi bir şekilde izlediğinizde pek çok ilginç şey yapabilirsiniz’’ diyor Odell. “İzleme yapmak için CNN’in sahnesinin donanımını iyileştirmek zordu ve en iyi kapsamaya sahip olduğu ve mevcut bulunan ekipmanların iyileştirilmesi için en kolay yol olduğu için kamera izleme için Hareket Analizli hareket yakalama teknolojisini kullanmaya karar verdik.”

CNN Stüdyo 51, onu bir sanal sahneye dönüştüren 48 adet ölçüm kamerası ile iyileştirilip güçlendirilmiştir. Bir adet 10’ x 20’ yeşil ekran stüdyoda kurulmuştur ve iki adet Algısal Piksel Çoklu-Dokunmatik Plazma dokunmatik ekranlar duvar içinde dikey olarak monte edilmiştir. CNN’in uzun-süreli grafik teknolojisi ortağı olan Vizrt ise CNN Seçim Matrisi için grafik sistemini temin etti ve onların hepsini aktif hale getiren de NVIDIA Quadro Digital Video Pipeline ve Quadro GPU’lar idi. Sistem oy verme verilerinin yerden yükselen şekilde renkli bloklar halinde gösterilmesine olanak sağladı.

2010 seçim gecesinde, CNN Seçim Matrisi stüdyonun içinde altı kanallı kameralara sahip idi. Bu kameralardan gelen video, NVIDIA Quadro donanımı tarafından güçlendirilen Vizrt sistemine beslendi ve Hareket Analiz kamerasının izleme verisi VizIO yazılımına çekildi. Bütün bu telemetre verileri altı adet Viz Motoruna beslendi (her kamera için bir motor) ve bunlar da kameraların operasyonlarının her durumunu kontrol ettiler: lens, fokal uzaklık, zum, stüdyodaki pozisyon, stüdyodaki oryantasyon, vb.

Quadro ile güçlendirilmiş Viz Motorları her bir sahneyi doğru perspektiften temin ettiler. Bir Vizrt Chromakeyer, NVIDIA Shader özelliğinin avantajından faydalanarak lineer uyumlana ön plandaki elementler için kullanılırken dokunmatik ekranları ihtiva eden yeşil duvar üzerinde grafikler uyumlu hale getirildi.

Gerçek Zamanda Bir Araya getirmek
Odell “En büyük sorun bu karmaşık ortamın gerçek zamanda çalışmasını temin etmekti” diyor. “Hem çıkış oylamasının grafiklerini odanın ortasında görmek ve dokunmatik ekranlı duvarı arka planda canlı ve eş zamanlı olarak görmek pek çok poligon gerektirdi. Neyse ki, Quadro Digital Video Pipeline bu sorunu bizim için çözdü.”

cnn-3

Quadro Digital Video Pipeline, yüksek çözünürlüklü videonun hem standart ve hem de 3D Video Yayını ortamlarında gerçek zamanlı olarak yakalanması, işlemi ve gönderilmesi için endüstrinin tek GPU hızlandırmalı çözümüdür. Ayrıca, dörde kadar HD-SDI video girişini göndermek ve işlem grafikleri için işlem gücünü tam olarak mevcut tutarken her bir GPU’dan HD-SDI video çıkışını göndermek için tek platformdur. Çünkü Digital Video Pipeline grafikleri video kartından doğrudan çekebilir ve bilgisayarın dahili veri yolu vasıtasıyla girmeksizin onu bir SDI sinyali olarak gönderir ve Pipeline işlemdeki bütün adımı kaydeder.

“NVIDIA Quadro Teknolojisi olmaksızın CNN Seçim Matrisini yaratamazdık. Bütün hepsini bir araya getiren üretim hattına başka kimse sahip değil” diyor Odell.

CNN aynı zamanda her şeyi çalışır kılmak için NVIDIA’nın güvenirliliğine bel bağladı. Ekip, yayınlanmadan çok az önce dinamik CNN Seçim Matris ortamını bitiriyordu ve bu sebeple, NVIDIA teknolojisinin başarısızlığa uğramadan çalışacağına inanmak zorunda idi – ki o da başarılı oldu. Canlı prodüksiyon kusursuz idi.

Screen Shot 2013-04-04 at 10.19.28 AM

Vizrt Baş Mühendislik Yöneticisi Gerhard Lang, “Quadro Digital Video Pipeline iki nedenden dolayı kaçınılmazdırr” diyor. “Birinci neden, düşük gecikme süresidir ki bu da kompozisyonu yapılan grafikleri izleyen kamera operatörlerinin çok kafa karıştırıcı olduğu için canlı etkinlikte geciken görüntülere bakmamaları için çok önemli bir özelliktir.”

Lang, ‘’Bundan daha da önemlisi, sistemi kullanırken temiz gönderim için mevcut zaman miktarıdır” diyerek sözlerine devam etmektedir. “Quadro Digital Video Pipeline, bütün video transfer işleminde, video girişinden video çıkışına her alan için sadece 2.3 milisaniye kullanmaktadır. Bu efektleri gerçekleştirmek için Vizrt tarafından dokuz gönderim geçişi bile 60 Hz format için her seferinde 16.7 milisaniyelik işlem zamanında olur ki bu da daha karmaşık grafiklerin gönderilmesi ve ilave efektlerin uygulanması ve don grafiklerin daha gerçekçi olarak oluşturulması için daha fazla zamana olanak verir. Özet olarak, NVIDIA Quadro teknolojisi ve artırılmış performans, tasarımcılar için geliştirilmiş yaratıcılık ile sonuçlanmaktadır.”

NVIDIA Türkiye Resmi Sitesi’nde yer alan Basın Bülteninden alınmıştır.

About the Author

ArttekView all posts by Arttek

Copyright 2024 | Arttek Sistem Entegrasyon ve Danışmanlık Hizmetleri A.Ş.